4 April

Holl pa att skriva 4 Februari pa rubriken, haha! Kan inte forsta att det redan ar april. Om exakt tio veckor idag sa kommer min familj. LANGTAR!
Helgen som gick inneholl en massa roligheter. Fredageftermiddag korde jag till Matilda i Los Altos. Hennes snalla vardpappa skjutsade oss direkt till tagstationen i Mountin View dar vi hoppade pa taget till San Fran. Nar vi hade kommit fram till stationen sa gick vi in pa Safeway (vanligaste mataffaren har) for att prova inhandla lite dricka. Och det gick! Gubben i kassan sag sa fundersam ut nar Matilda gav honom sitt korkort att jag tanke, Det har kommer aldrig ga. I Usa blir dem sa forvirrade nar datum star i dag/manad/ar eftersom det star manad/dag/ar har, sa han behovde bara lite hjalp med att se vilket datum hon var fodd sen var saken biff och vi fick var sangria ;)
Vi var framme runt sju pa vart hotel men Sandra och hennes kompisar blev lite forsenade och skrev att de skulle ta farjan over vid tjugo over sju. Jag och Matilda sa till tjejen i receptionen att vi var har men att resten inte hade kommit och undrade om vi kunde fa nyckel till rummet anda, och det fick vi. Vi borjade gora oss i ordning sa smatt och vid halv nio sa kom de andra. Det var sa harligt att traffa Sandra igen, har saknat henne sa trots att vi bara spenderade fem dagar tillsammans under N Y vistelsen.
Utgang blev det, och lite kaos pa det ocksa. Men det loste sig mer eller mindre. Tre av tjejerna akte hem under lordagen sa det var bara jag, Matilda, Ida och Sandra kvar. Under eftermiddagen strosade vi runt och shoppade lite och under kvallen at vi pa Cheesecake Factory. Tog en hamburgare och pommes, PLUS min forsta cheesecake! White chocolate cheesecake with macademian nuts. Himmelsk god!! Har precis suttit och kollat pa deras hemsida vilka olilka sorters cheesecake det finns. Har en lang lista nu med cheesecakes som jag ska smaka, hehe.
Tiden har gatt sa himla fort har. Eller den gar fort. Det var ju precis mandag. Snart har jag varit har i tva manader. Det kandes som en evighet med min forra familj. Har kanns det som det har gatt fem sex veckor bara.
Ska bli intressant och se hur min familj firar pasken. De ar katoliker och jag antar att dem firar den eftersom pasken ar stor inom den katolska kyrkan och de gar i kyrkan (nastan, nar de har tid) varje sondag. Jag hoppas i alla fall att jag far ett SVENSKT paskagg med SVENSKT godis lagom till helgen. (mamma eller nagon snall sjal)
Har kommer lite blandade bilder fran helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0