8 April

Idag har jag varit i kyrkan med min vardfamilj. Sondagen ar den stora dagen under pasken man firar har sa kyrkan var fullpackad! Som alltid var vi en av dem sista in eftersom min host mom ar en valdig tidsoptimist. :) Jag var inte tvungen att folja med men blev tillfragad om jag ville och det var faktiskt ratt sa intressant sist nar jag var i Alabama. Efter det akte vi runt och forsokte fa tag pa ett stalle vi kunde ata paskbrunch pa. Deras kyrka ligger i Los Gatos, rikt omrade precis bredvid vart. Min host mom hade forsakerhets skull gjort reservationer pa tva olika stallen, en i Los Gatos och en i Saratoga. Efter lite runtkorande slutade med att vi at pa ett stalle som heter California Cafe. Till foratt tog jag fruktsallad med jordgubbskram ringlad over och hemmagjord granola musli, varmratten bestod av lax, potatis och angad spenat med vitlokssas pa. Till efterratt provade jag nagot nytt, Butterscotch bread with caramel ice cream, vilket var helt okej.

Igar akte jag, Matilda, Anna och Johanna till stranden i Rio Del Mar. Det ligger precis under Santa Cruz, sa det tog ca en timme att kora till. Matilda var tvungen att jobba fram till tolv sa vi var framme runt tva tiden. Det var lite for kallt for bara bikini sa vi beholl kladerna pa, och inget dopp blev det heller. Men vi hade lika trevligt anda! Vi bestamde oss for att aka in till Santa Cruz och ata middag. Vi at pa en pizza och pasta restaurang dar man kunde sjalv komponera sin pastaratt. Jag tog spaghetti, broccoli, bacon med garlic cream. Mumma! Om jag ska vara arlig sa ar jag inte sa imponerad av Santa Cruz.. Jag trodde det skulle vara en mysig, pittoresk hamnstad men just dar vi var i alla fall var det lite sjabbigt och nott eller vad man ska saga. Dock tycker jag om boardwalken och bryggan vid kustenremsan.
I fredags var jag och sag bio med Alex pa Oakridge. Vi sag American Reunion. Rolig film, humorn ar battre i de gamla filmerna, 1an 2an, men denna paminde mycket om den. Vi kande att vi inte var klara med bio for kvallen sa vi var sa bad ass att vi smog in pa 21th Jump Street efter American Pie. Sag den for nagra helger sedan men den var sa rolig att jag ville se den igen. Dock var salongen nastan full nar filmen borjade att jag och Alex var radda att dem som faktiskt hade kopt biljetter inte skulle fa plats.
Denna veckan som kommer har mina vardbarn Spring Break. Loven har fruktar alla au pairer eftersom da har man oftast alla barnen hela dagarna, vilket kan bli, ja, pafrestande! Men mina ar sa stora att de oftast skoter sig sjalva. Ibland nar jag "jobbar" kan jag ligga inne pa mitt rum och kolla tv.... Hehe. I morgon ska vi nog ga och se filmen Mirror Mirror med Julia Roberts. Funderar pa att ta med A till biblioteket nagon dag. Hon fyller 11 nu i juli men hon laser bocker som ar for 15-16 aringar och har kommit in i en riktig lasperiod nu. Santa Cruz blir en av dagarna sen far jag se vad vi hittar pa resten av veckan.
Just nu ar jag sa trott att jag hade kunnat sova sittandes. Min hjarna kanns som gele och det har tagit mig en halvtimme att fa ihop detta inlagget. Helt slut ar jag. Hoppas inte jag haller pa att bli sjuk.
Fick besok av paskharen idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0