21 Mars

Nu har vi bokat San Francisco! Jag, Matilda (nya svenskan), Sandra och hennes kompis ska bo pa Adelaide hostel nasta helg! Ska bli sa kul att fa traffa Sandra igen. Maste bara komma pa vad jag ska ge henne i present.. Kanske lite svenskt godis? Helena, Johanna, jag och Matilda ska aka upp till Berkeley pa lordag till en skandinavisk affar. Kollade deras hemsida, de har marabou, parlsocker och vaniljsas bland annat. Nom nom!! Vill sa garna baka kanelbullar, och da maste man ju har parlsocker, gar inte med det skitet dom kor med har.
Det jag saknar mest med Sverige, forutom min familj och vanner saklart, ar nog svensk mat! Eller maten som jag ar van vid hemma i alla fall hehe. Allting smakar sott har, aven bullar och brod, sanna saker som inte ska vara sota.
High fructose corn syrup finns lite var som helst har i matvarorna sa nar man handlar far man se upp och lasa pa paketen. Nastan varje dag far jag ett sug efter en matratt som jag ar van att fa hemma i Sverige. Igar var det potatismos och falukorv, haha. Inte ens nagon favorit.
Har haft sadan cravings for salt lakrits hela denna och forra veckan, vilket jag inte forstar da hemma i sverige var jag ingen stor konsument av detta. Men man vill val alltid ha det man inte kan fa.
I morgon ar det redan torsdag vilket ar skont, en dag namre helg och ledighet!
Min absoluta drog har i USA. Frozen yogurt!!!!!!
Den har smaken ar toasted coconut med brownie bitar och en bounty liknande choklad bit. GOTT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0