23 mars

Redan fredag! Bara en vecka kvar till S F. Idag bjöd jag Alex, en tysk au pair, på pannkakor hemma hos mig. Gjorde en ny variant, tog hälften grekisk yoghurt och hälften vanlig mjölk. Blev riktigt gott! Så klart tillsammans med nutella och jordgubbssylt. Efter lunchen åkte vi till oakridge för Alex skulle handla påskpresent till sin mamma och lite saker till sig själv på Victoria's secret. Jag gick till bath and bodyworks för att handla handtvål. Köpte dofterna peach, carribbean coconut, berries och fresh picked raspberries. Egentligen kostar dem $5.50 dollar var men idag fick man fyra för $15 dollar.

Igår hade jag gjort pizza till middag och denna konversation mellan mina värdbarn fick jag höra.
A: Elin made pizza for dinner!
M: Okay.
A: No, she even did her own pizza dough!
M: Ohhhhh!

Haha, tydligen när dem får pizza till mat så är den antigen frusen eller köpt...

I morgon vankas många roligheter! Hittade en butik i Berkely, en stad som ligger cirka en timme från San Jose, som säljer importerade skandinaviska produkter! Lycka!! Så vi svenska tjejer ska ta en liten road trip upp dit i morgon. Anna har bjudit hem oss till henne på middag på kvällen eftersom hon är ensam hemma. Har precis bakar banana bread som jag hade tänkt att bjuda på då. Men formen är lite liten så jag vet inte riktigt hur det ska gå!!

Tog mig en titt i vårt skafferi innan idag. Detta är baskosten till i alla fall ett av mina värdbarn. Härligt USA, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0