26 mars

Idag har solen så smått tittat fram. Den var välkommen! Ska regna hela veckan ut... Lite tråkigt. Lärde mig i Seattle att vädret verkligen kan påverka ens humör.

De senaste nätterna har jag drömt så otroligt mycket om hemma. Vänner, familj, innebandyn och mitt gamla jobb. Alltsammans tvärs och kors! Man blir lite förvirrad när man vaknar och upptäcker att allt bara var en dröm och att det inte är verklighet längre.

När vi besökte nordic house, den skandinaviska butiken, så köpte jag marabou, lakrits fiskar (!) och pärlsocker. Nu ska bara ugnen fungera ordentligt så kan jag baka riktiga svenska kanelbullar :) Min banan kaka som jag gjorde i fredags blev succé i huset! Halva kakan var borta redan första kvällen. Jag hjälpte till lite på den fronten, kanske. Men den var så jävla god!!! Blev så saftig med sour cream i. Måste göras igen helt enkelt.

Igår under eftermiddagen mötte jag upp Anna och Matilda i los gatos. Vi strosade runt där i någon timme sen åkte vi till safeway för att handla frukt och bär som vi tänkte ha till pannkakor. Vi hyrde även filmen moneyball med Brad Pitt. Den var bra, brukar inte gilla drama. Lite dryg då det inte hände så mycket vissa sekvenser men man ville ändå inte sluta kolla.

Just nu sitter jag på Court Side och väntar på att A ska simma klart. Ikväll ska jag bara ta det lugnt, har redan varit på gymmet idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0